TikTok ABŞ-da qadağan olunmaq ərəfəsindədir: Vaşinqton nəyi hədəfləyir, qadağa nə vaxt həyata keçirilə bilər?

Bölmə: Dünya › ,
Tarix: 20:55 24.04.2024

ABŞ Senatı TikTok-a sahib olan Çin şirkətini səhmlərini satmağa məcbur edən mübahisəli qanun layihəsini təsdiqləyib, əks halda bu proqramın Amerikada qadağan edilməsinə səbəb ola bilər.

 

"İnformator.az" xəbər verir ki, qanun layihəsi TikTok-un çinli sahibi ByteDance-ə səhmlərini satmaq üçün doqquz ay vaxt verir.

 

ABŞ prezidenti Co Bayden masasının başına gələcək qanunu dərhal imzalayacağını bildirib.

 

ByteDance bu hərəkətə dərhal reaksiya vermədi. Şirkət daha əvvəl TikTok-u satmağa məcbur etmək cəhdinə qarşı çıxacağını bildirib.

 

 

Əgər ABŞ TikTok-u satmaq üçün ByteDance əldə edərsə, Çin səlahiyyətliləri sövdələşməni təsdiq etməli olacaqlar. Pekin buna qarşı çıxacağını bildirib. Ekspertlər prosesin ən azı iki il çəkə biləcəyini deyirlər.

 

TikTok qanun layihəsi ABŞ-ın Ukrayna, İsrail, Tayvan və Hind-Sakit Okean regionundakı digər tərəfdaşlarına hərbi yardımı əhatə edən dörd qanun layihəsi paketinin bir hissəsi kimi qəbul edilib.

 

ABŞ Senatı Ukrayna, İsrail və Tayvana 95 milyard dollarlıq hərbi yardım paketini təsdiqləyib

ABŞ niyə TikTok-u qadağan etmək istəyir?

Çin hökumətinin ByteDance-ı TikTok-un 170 milyon ABŞ istifadəçisi haqqında məlumatları ötürməyə məcbur edə biləcəyi ilə bağlı narahatlıqlar var.

 

Kəşfiyyat Komitəsinin ən yaxşı respublikaçı senatoru Marko Rubio, "İllər boyu Çin Kommunist Partiyasına Amerikadakı ən populyar tətbiqlərdən birinə nəzarət etməyə icazə verdik, bu, təhlükəli bir şəkildə uzaqgörən idi" dedi Tətbiqi satmaq Amerika üçün yaxşı bir addımdır." " dedi.

 

TikTok israr edir ki, xarici istifadəçi məlumatlarını Çin hökumətinə təhvil verməyəcək. O deyir ki, ByteDance "Çinin və ya başqa bir ölkənin agenti deyil".

 

ByteDance isə Çin şirkəti olmadığını və səhmlərinin 60%-nin qlobal investisiya şirkətlərinə aid olduğunu vurğulayır.

 

Qadağa nə vaxt tətbiq oluna bilər?

Bayden qanun layihəsini imzaladıqdan sonra belə qadağa dərhal qüvvəyə minməyəcək.

 

Əslində, proqramın amerikalılar üçün bağlanmasından bir neçə il keçə bilər, çünki ByteDance məcburi satışın qarşısını almaq üçün iddia qaldırır və çox güman ki, Ali Məhkəməyə qədər gedəcək.

 

Bundan əlavə, qanunvericilik ByteDance-a TikTok-u amerikalı alıcıya satmaq üçün doqquz ay verir və hər hansı qadağa qüvvəyə minməzdən əvvəl üç aylıq güzəşt müddəti verilir.

 

Bu o deməkdir ki, son satış tarixi böyük ehtimalla 2025-ci ildə, yeni seçilmiş ABŞ prezidenti vəzifəyə başladıqdan sonra olacaq. Respublikaçılar Partiyasından prezidentliyə namizəd Donald Tramp qalib gələrsə, o, qadağanın həyata keçirilməsinə mane olmağa cəhd edə bilər.

 

Tramp 2020-ci ildə Ağ Evdə olarkən proqrama qadağa qoymağa çalışsa da, TikTok-un məhdudlaşdırılmasının Facebook-a ədalətsiz fayda verəcəyini iddia edərək yeni qanunvericiliyi tənqid edib.

 

Qadağa necə tətbiq oluna bilər?

ABŞ iOS və Android cihazları üçün Apple və Google tərəfindən idarə olunan proqram mağazalarından TikTok-u silməklə proqramı qadağan edə bilər.

 

Bu, yeni istifadəçilərin TikTok almasına mane olur.

 

Artıq tətbiqi olan insanlar təhlükəsizliyi təkmilləşdirmək və ya səhvləri düzəltmək üçün yenilikləri qəbul edə bilməyəcəklər.

 

ABŞ qanun layihəsi ABŞ-a düşmən olan ölkələr tərəfindən idarə olunan proqramların ABŞ-da yenilənməsini və saxlanmasını qadağan edir.

 

O, prezidentə Rusiya, Çin, İran və Şimali Koreya ilə əlaqəli təcrübələri məhdudlaşdırmaq üçün geniş səlahiyyətlər verir.

 

TikTok qanuna necə reaksiya verdi?

TikTok ABŞ-ın ifadə azadlığı hüququna təhqir kimi qiymətləndirdiyi bu qanunu tənqid edib.

 

Baş icraçı direktor Shou Zi Chew xəbərdarlıq etdi ki, qanun layihəsi "bir ovuc digər sosial media şirkətinə daha çox səlahiyyət verəcək" və minlərlə Amerika işini riskə atacaq.

 

ByteDance TikTok satmaq üçün Çin səlahiyyətlilərindən razılıq almalı olacaq, lakin Pekin buna qarşı çıxacağına söz verib.

 

Qanun layihəsinə qarşı çıxan sosial media şirkəti keçən həftə verdiyi açıqlamada TikTok-un “ABŞ iqtisadiyyatına ildə 24 milyard dollar töhfə verən bir platforma” olduğunu və bağlanma cəhdinin “170 milyon amerikalının ifadə azadlığını tapdalayacağını və yeddi milyon müəssisəyə mənfi təsir göstərir”.

 

Şirkətin baş direktoru Shou Zi Chew keçən ay şirkətin platformanı qorumaq, o cümlədən "qanuni hüquqlarını" həyata keçirmək üçün əlindən gələni etməyə davam edəcəyini söylədi.

 

ABŞ-dakı istifadəçilər necə reaksiya verdilər?

Bəzi ABŞ yaradıcıları və istifadəçiləri də təklif olunan qadağanı tənqid ediblər.

 

Los-Ancelesdən olan gənc əlillik müdafiəçisi Tiffany Yu, Ağ Evin qarşısında keçirilən etiraz aksiyasında platformanın onun işi üçün vacib olduğunu söylədi.

 

TikTok 170 milyon ABŞ istifadəçisindən siyasi nümayəndələri ilə əlaqə saxlamağı və qanun layihəsini dəstəkləməməyi xahiş etdi.

 

Lakin TikTok istifadəçilərinin konqresmenlərə və senatorlara etdiyi zənglər əks nəticə verə bilər.

 

Bəzi siyasətçilər bildiriblər ki, kampaniya onların praktika ilə bağlı narahatlıqlarını daha da artırıb və qanunun qəbulu əzmini gücləndirib.

 

TikTok hansı ölkələrdə qadağandır?

Qanun layihəsi ABŞ-da qanun olarsa, oxşar hərəkətləri başqa yerlərdə də görmək olar.

 

TikTok Hindistanda 2020-ci ilin iyununda qadağan edilib.

 

İran, Nepal, Əfqanıstan və Somalidə də bloklanıb.

 

Böyük Britaniya və Avropa Komissiyası 2023-cü ildə TikTok-a rəsmi işçilərin iş cihazlarını qadağan edib.

 

BBC həmçinin əməkdaşlarına təhlükəsizlik baxımından TikTok-u korporativ telefonlardan silməyi tövsiyə edib.

 

Britaniya nazirlərinə təhlükəsizlik səbəbi ilə iş telefonlarında TikTok-dan istifadə qadağan edilib

Nepal TikTok-u ictimai harmoniyaya zərər verdiyini əsas gətirərək qadağan edir

TikTok necə işləyir və nə qədər istifadəçi məlumatı toplayır?

TikTok alqoritmi istifadəçilərə əvvəlki materialla necə qarşılıqlı əlaqədə olduqlarına dair məlumatlara əsasən hansı məzmunun xidmət göstərəcəyini müəyyən edən proqram daxilində təlimatlar toplusudur.

 

İstifadəçilərə proqramlarında üç əsas axın təqdim olunur: İzləmə, Dostlar və avtomatik olaraq Sizin üçün yaradılan kateqoriyalar.

 

Tənqidçilər deyirlər ki, proqram yüksək dərəcədə fərdiləşdirilmiş sistemini gücləndirmək üçün digər sosial media platformalarından daha çox məlumat toplayır.

 

Bura istifadəçilərin yeri, cihazı, məşğul olduqları məzmun və yazarkən nümayiş etdirdikləri düymələrin vuruş ritmləri haqqında məlumat daxil ola bilər.

 

Bununla belə, Facebook və Instagram kimi məşhur sosial media proqramları da istifadəçilərdən oxşar məlumatları toplayır.

 

Aynur Babayeva